De Hottub specialist in de Veluwe! Passend advies bij jouw wensen en tuin.

Kom in contact

06 2290 3611
Ma t/m Za 08:30 – 17:30

Home  

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

1. Definities

  • Leverancier: VOF Van Nijhuis de Fluiter, handelend onder de naam Veluwe Hottubs, gevestigd aan de Voorthuizerstraat 274, 3881 SN Putten, KVK 90169069, BTW-nummer NL865229612B01
  • Consument: iedere natuurlijke persoon die een overeenkomst met Leverancier aangaat of aan wie Leverancier een aanbieding heeft gedaan waarop deze Algemene Verkoop- en Leveringsvoorwaarden (hierna: ‘deze voorwaarden’) van toepassing zijn.
  • Overeenkomst: iedere overeenkomst, langs welke weg ook tot stand gekomen, tussen Leverancier en de consument, elke wijziging daarvan of aanvulling daarop, alsmede alle (rechts)handelingen ter voorbereiding op en ter uitvoering van die overeenkomst.
  • Duurzame gegevensdrager: elk middel dat partijen in staat stelt om informatie die persoonlijk aan hen is gericht op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.

2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op elke tot stand gekomen overeenkomst waarbij Leverancier als verkoper of leverancier van zaken optreedt. Alle bepalingen van deze voorwaarden zijn tussen partijen van kracht, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk schriftelijk door partijen is afgeweken.
  2. Voordat de overeenkomst wordt gesloten wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument ter beschikking gesteld. Indien dit niet mogelijk is of wanneer de overeenkomst op afstand wordt gesloten zal de tekst van deze voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is zal, voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kennis kan worden genomen en dat zij op verzoek langs elektronische weg of per post kunnen worden toegezonden.
  3. Indien Leverancier stilzwijgend afwijking van deze voorwaarden toestaat doet dit niets af aan zijn recht alsnog directe en strikte naleving van de voorwaarden te eisen. De consument kan nimmer enig recht doen (laten) gelden op grond van het feit dat Leverancier deze voorwaarden soepel toepast en/of niet steeds stipte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden verlangt.
  4. Indien en voor zover enige van de bepalingen van deze of ten dele nietig is of vernietigd wordt dan zullen de overige bepalingen van deze voorwaarden volledig van kracht blijven en zal Leverancier in plaats daarvan bepalingen ter vervanging van de nietige en/of vernietigde bepalingen vaststellen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige en/of vernietigde bepaling in acht worden genomen.
  5. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld of onduidelijkheden over de inhoud van de voorwaarden dienen te worden beoordeeld naar de geest van deze voorwaarden.

3. Aanbod en totstandkoming van de overeenkomst

  1. Elk aanbod door Leverancier is volledig vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen. Wanneer een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt dan wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. In het aanbod van Leverancier worden de aangeboden producten volledig en nauwkeurig omschreven. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling hiervan door de consument mogelijk te maken. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Leverancier niet.
  3. Hoewel de afbeeldingen bij de producten een waarheidsgetrouwe weergave zijn van de aangeboden producten kan Leverancier niet garanderen dat de weergegeven kleuren in door en/of namens haar weergegeven afbeeldingen exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  4. Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder de prijs inclusief belastingen, eventuele verzendkosten, de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn, de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst en de toepasselijke algemene voorwaarden.
  5. Een overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

4. Aflevering

  1. Levering geschiedt af magazijn, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen. Zodra de goederen het magazijn van Leverancier hebben verlaten gelden de zaken als geleverd en zijn deze voor rekening en risico van de consument. Indien overeengekomen is dat de goederen bij de consument bezorgd worden berust het risico van beschadiging en/of vermissing bij Leverancier tot het moment van bezorging.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Leverancier heeft doorgegeven.
  3. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.

5. Prijzen

  1. De in de offerte genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
  2. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is Leverancier niet verplicht om het product voor de foutieve prijs te leveren.
  3. Tijdens de geldigheidsduur zoals vermeld in de offerte worden de prijzen niet verhoogd, tenzij deze verhoging het gevolg is van een verandering in het Btw-tarief.

6. Betaling

  1. Wanneer de consument akkoord gaat met de offerte dient een voorschot van 50% van het totaalbedrag betaald te worden binnen 7 (zeven) dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Het resterende bedrag dient 2 (twee) dagen voor levering betaald te worden, uitdrukkelijk zonder korting of verrekening, door overschrijving van het verschuldigde bedrag naar het rekeningnummer van Leverancier zoals vermeld op de orderbevestiging en de factuur.
  2. In geval van liquidatie, faillissement of surséance van betaling van de consument of wanneer toepassing van de schuldsaneringsregeling ten aanzien van de consument wordt uitgesproken zullen de verplichtingen van de consument onmiddellijk opeisbaar zijn.
  3. Alle klachten betreffende de factuur van Leverancier dienen uitdrukkelijk schriftelijk, binnen 48 (achtenveertig) uur na verzenddatum van deze, aan Leverancier kenbaar worden gemaakt. Na het verstrijken van deze termijn wordt de consument geacht in te stemmen met de factuur. Ingeval is overgegaan tot betaling door de consument mag en kan Leverancier ervan uitgaan dat de consument akkoord is met de inhoud van de factuur.
  4. Betaalt de consument niet binnen de overeengekomen termijn dan is Leverancier gerechtigd een rente van 1 (een) % per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de consument in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend. In geval van verzuim is de consument tevens buitengerechtelijke incassokosten en een schadevergoeding (indien van toepassing) verschuldigd. Wanneer de consument niet tijdig betaalt mag Leverancier zijn verplichtingen opschorten totdat de consument aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.

7. Annulering en retourzending

  1. Wanneer de consument een met Leverancier gesloten overeenkomst geheel of gedeeltelijk annuleert dan is de consument verplicht alle tot dan toe door Leverancier gemaakte redelijke kosten te vergoeden.
  2. Retourzendingen worden slechts geaccepteerd met uitdrukkelijk schriftelijke voorafgaande toestemming van Leverancier. De volgende zaken worden niet retour genomen:
  • Door de consument beschadigde en/of gebruikte zaken;
  • Zaken die om hygiënische redenen niet teruggenomen kunnen worden, zoals bijvoorbeeld kachels en kuipen, tenzij met Leverancier iets anders overeengekomen wordt;
  • Zaken die niet in de onbeschadigde originele verpakking verpakt zijn;
  • Zaken die later dan 8 (acht) dagen na levering worden teruggestuurd;
  • Zaken die op maat gemaakt zijn (maatwerk).

8. Gebreken, recht van reclame en garantie

  1. Leverancier staat ervoor in dat de producten voldoen aan de specificaties zoals vermeld in de order, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en bruikbaarheid, en aan de op de datum van totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
  2. Leverancier is nooit verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de geleverde producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de zaken.
  3. De consument dient de gekochte zaken bij aflevering te controleren:
  • Is/zijn het juiste product/de juiste producten geleverd;
  • Kloppen de aantallen met de order;
  • Zijn de goederen onbeschadigd.
  1. Zichtbare gebreken dienen direct na levering doch uiterlijk binnen 48 (achtenveertig) uur aan Leverancier te worden gemeld, hetzij per e-mail, hetzij telefonisch gevolgd door een schriftelijke bevestiging (bij voorkeur per e-mail).
  2. De garantietermijn van Leverancier komt overeen met de garantietermijn die door de fabrikant gegeven wordt te weten 2 (twee) jaar op hottubs en sauna’s. De consument heeft recht op garantie wanneer het product gebruikt is waarvoor het bedoeld is en overeenkomstig de door Leverancier gegeven instructies. Houten hottubs moeten onmiddellijk na levering worden geïnstalleerd (maar uiterlijk binnen 1 (een) week), sauna’s moeten gemonteerd en geïnstalleerd worden binnen 2 (twee) weken na levering.
  3. Wanneer bouwpakketten worden besteld die door de consument zelf gemonteerd moeten worden dan geldt de garantie alleen voor de geleverde materialen, niet voor de uiteindelijke werking van het gemonteerde product.
  4. Leverancier is niet aansprakelijk voor gebreken in de goederen die veroorzaakt zijn door incorrect of nalatig onderhoud, opslag, installatie, gebruik, wijziging, reparatie van de goederen en/of natuurlijke slijtage en/of mechanische schade.
  5. De garantie wordt uitgesloten voor onder andere, maar niet uitsluitend, gebreken veroorzaakt door:
  • Onjuiste montage van het product;
  • Materiaal dat niet overeenkomstig de montage instructies gebruikt wordt;
  • Schade veroorzaakt door onjuiste behandeling tijdens en na de installatie;
  • Onjuiste bevestiging en/of fundering;
  • Schade door storm, natuurrampen of andere natuurlijke oorzaak;
  • Wijzigingen aangebracht aan het product;
  • Reparaties die niet door Leverancier zijn goedgekeurd;
  • Het niet opvolgen van de onderhoudsinstructies;
  • Onvoldoende/gebrekkig onderhoud van het hout.
  1. De garantie geldt niet voor gebreken die kenmerkend zijn voor houtmateriaal. Zulke gebreken zijn bijvoorbeeld, scheuren in het hout, verkleuring, krimpen, en andere gebreken die de consument kan voorkomen door het product te onderhouden zoals in de instructies vermeld wordt.
  2. De garantie dekt geen schade aan de kachel door bevriezing van het water in de kachel of het smelten van de kachel door een gebrek aan water in de hottub.
  3. De garantie dekt geen schade aan glasvezel en houten hottubs of interne apparatuur doordat het water in de hottub bevriest. Laat de hottub altijd leeglopen als er kans is op vorst.
  4. Verkleuringen van het glasvezel door de fysieke en chemische eigenschappen van het water alsmede chemicaliën gebruikt voor onderhoud en schoonmaak, worden niet gedekt door de garantie.
  5. De garantie dekt niet de slijtage aan onderdelen zoals metalen roosters van buitenkachels of schade aan verchroomde onderdelen.
  6. Wanneer een garantieclaim door Leverancier wordt toegekend zal Leverancier binnen een redelijke termijn:
  • Het product (laten) repareren of gratis reparatiemateriaal leveren;
  • Het product vervangen door een nieuw of gelijkwaardig product;
  • Het aankoopbedrag terugstorten wanneer beide bovengenoemde opties niet tot een acceptabele oplossing leiden.
  1. Indien het product teruggestuurd wordt voor reparatie of vervanging wordt de consument geacht het product op dezelfde wijze te verpakken als bij levering het geval was. Het product moet geleverd worden op de plaats waar het door het transportbedrijf afgeleverd is bij aflevering. Leverancier neemt de transportkosten alleen voor zijn rekening wanneer de garantieclaim geaccepteerd is.

9. Geschillen en toepasselijk recht

  1. Op elke overeenkomst tussen Leverancier en de consument, alsmede daaruit mogelijk voortvloeiende geschillen, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.